Jak používají info-centra podtácky k propagaci

Pivní tácky jsou nenápadné, ale efektivní médium pro sdělení – lidé si jich často všimnou, když sedí u piva a mají čas si něco přečíst. Zde je široké spektrum nápadů, co by mohla turistická informační centra propagovat prostřednictvím pivních tácků v místních restauracích:


🏞️ Turistické atrakce a zajímavosti

Tipy na výlety v okolí (např. „3 výlety do 30 minut autem“)

Méně známá místa – „Tajemné kouty, které zná jen místní“

Naučné stezky, rozhledny, přírodní památky

Mapa turistických tras nebo cyklostezek


🍺 Místní produkty a gastronomie

Pivní stezka – mapa místních pivovarů

Farmářské trhy nebo místní potraviny (např. sýry, med, víno) a jejich firemní prodejny

Sezónní speciality – např. zabijačky, houbové hody, recepty místních specialit

Gastronomické akce a festivaly


🎭 Kultura a akce

Nadcházející koncerty, festivaly, divadelní představení

Výstavy, vernisáže, historické slavnosti

Lidové tradice a zvyky v regionu


🛶 Zážitky a aktivity

Adrenalinové zážitky (rafting, lanová centra, horolezectví)

Místní půjčovny kol, koloběžek, paddleboardů apod.

Tipy na jednodenní túry nebo cyklovýlety

„Kam vyrazit s dětmi“ – interaktivní muzea, ZOO, parky


🏰 Historie a památky

Hrady, zámky, tvrze, skanzeny

Místní legendy nebo pověsti s krátkým příběhem

QR kód na audioprůvodce městem/oblastí


📲 Digitální tipy

QR kód ke stažení mobilní aplikace s tipy v okolí

„Nafoť si tento tácek a sleduj nás na Instagramu pro další tipy“

Soutěže – např. nasbírej 5 razítek z různých míst a vyhraj


🤝 Spolupráce s podniky

Cross-promo: „Navštiv místní producenty → získej dárek v IC“

Zajímavosti o konkrétní hospodě („Tato hospoda stojí na místě bývalého mlýna z roku 1703“)


🎁 Interaktivní nebo zábavné prvky

Krátké kvízy („Poznáš, které město má největší radniční hodiny v regionu?“)

Komiksy nebo vtipy z regionálního folklóru

Minihra – např. „Najdi 5 rozdílů“, bludiště, tajenka s heslem do soutěže